Kurser i PLF

PLF holder hvert år en række små og store kurser.

• De mindre kurser retter sig mod mere eller mindre direkte implementering i den daglige undervisning.
  • Årets generalforsamlingskursus inviterer nogle af landets førende forskere og har derfor et bredere fagligt sigte.

Generalforsamlingskurset i 2019 afholdes d. 7. – 8. november i Fredericia, Hotel Trinity. Find programmet her:

Program for årsmødet og generalforsamlingskurset

1. – 8. november 2019

TRINITY Hotel og Konference Center, Gl. Færgevej 30, Snoghøj, 7000 Fredericia

Torsdag den 7. november

Tidspunkt Aktivitet
Kl. 10.00 – 10.15 Velkommen til PLFs årsmøde og generalforsamling 2019 v/ Anne Nielsen
Kl. 10.15 – 12.00 Relationskompetence

v/Line Rønn Shakoor, cand.pæd. i didaktik, materiel kultur, konsulent i relationskompetence og underviser i didaktik Professionshøjskolen Absalon

v/Trine Trentemøller, cand.pæd. i pædagogisk psykologi, PD i projektledelse og organisationsudvikling, læsevejleder og folkeskolelærer

Kl. 12.00 – 13.00 Frokost
Eftermiddagens program – tre seminarer. Arrangørerne har på forhånd inddelt jer i grupper, som alle skal igennem eftermiddagens tre seminarer.

Kl. 13.00 – 14.00 Seminar 1: Begrebskort og gåsespil i psykologi v/Jeppe Wolff Ejlskov bestyrelsesmedlem, www.lektionen.dk og lektor ved Københavns VUC og Steffen Petersen Kjelds, lektor ved Københavns VUC. Se deres begrebskort her: https://forlagetcolumbus.dk/produkt/kort-om-psykologi/produkt/vis/

Seminar 2: Relationskompetence og didaktik v/Line Rønn Shakoor og Trine Trentemøller. Om koblingen mellem viden om relationskompetence og didaktik, som giver gode betingelser for relationer mellem underviser og elever – men også eleverne imellem. Du får teorierne koblet til egen praksis og får didaktiske greb med hjem.

Seminar 3: Brug af eksperimentel metode i moderne udviklingspsykologi v/ Peter Krøjgaard. Krøjgaard er professor i udviklingspsykologi ved Psykologisk Institut, Aarhus Universitet og vil præsentere illustrative eksempler og der vil blive god mulighed for at stille spørgsmål.

Kl. 14.00 – 14.15 Kort pause
Kl. 14.15 – 15.15 Seminar 4: Begrebskort og gåsespil i psykologi v/Jeppe Wolff Ejlskov bestyrelsesmedlem, www.lektionen.dk og lektor ved Københavns VUC og Steffen Petersen Kjelds, lektor ved Københavns VUC. Se deres begrebskort her: https://forlagetcolumbus.dk/produkt/kort-om-psykologi/produkt/vis/

Seminar 5: Relationskompetence og didaktik v/Line Rønn Shakoor og Trine Trentemøller. Om koblingen mellem viden om relationskompetence og didaktik, som giver gode betingelser for relationer mellem underviser og elever – men også eleverne imellem. Du får teorierne koblet til egen praksis og får didaktiske greb med hjem.

Seminar 6: Brug af eksperimentel metode i moderne udviklingspsykologi v/ Peter Krøjgaard. Krøjgaard er professor i udviklingspsykologi ved Psykologisk Institut, Aarhus Universitet og vil præsentere illustrative eksempler og der vil blive god mulighed for at stille spørgsmål.

Kl. 15.15 – 15.30 Kort pause
Kl. 15.30 – 16.30 Seminar 7: Begrebskort og gåsespil i psykologi v/Jeppe Wolff Ejlskov bestyrelsesmedlem, www.lektionen.dk og lektor ved Københavns VUC og Steffen Petersen Kjelds, lektor, ansat ved Københavns VUC. Se deres begrebskort her: https://forlagetcolumbus.dk/produkt/kort-om-psykologi/produkt/vis/

Seminar 8: Relationskompetence og didaktik v/Line Rønn Shakoor og Trine Trentemøller. Om koblingen mellem viden om relationskompetence og didaktik, som giver gode betingelser for relationer mellem underviser og elever – men også eleverne imellem. Du får teorierne koblet til egen praksis og får didaktiske greb med hjem.

Seminar 9: Brug af eksperimentel metode i moderne udviklingspsykologi v/ Peter Krøjgaard. Krøjgaard er professor i udviklingspsykologi ved Psykologisk Institut, Aarhus Universitet og vil præsentere illustrative eksempler og der vil blive god mulighed for at stille spørgsmål.

Kl. 16.30 – 17.00 Pause
Kl. 17.00 – 18.00 Generalforsamling i PLF
Kl. 19.00 – Festmiddag

Fredag den 8. november

Tidspunkt Aktivitet – husk at evaluere årsmødet i løbet af fredagen
Kl. 09.00 – 10.30 Møde med fagkonsulenten – nyt fra Undervisningsministeriet

v/ Mikkel Krag Brunvold, fagkonsulent i afsætning, markedskommunikation, innovation og psykologi

Kl. 10.30 – 12.00 Uddannelse, motivation, ungdom og identitet

v/Noemi Katznelson, Centerleder, forskningsleder og professor, Center for Ungdomsforskning

Kl. 12.00 – 13.00 Frokost
Kl. 13.00 – 14.30 Resiliens v/Per Schultz Jørgensen, professor, cand.psych., tidligere formand for Børnerådet mm.
Kl. ca. 14.30 Afrejse